Uw (nagenoeg) gratis virtuele warenhuis

 

Nagenoeg gratis of gewoon mogelijke gratis, kan dat?

JA, als bedenker van dit concept acht ik geheel gratis zeer wel mogelijk...

Nu is het niet de bedoeling om hier over mijzelf te schrijven maar onder bepaalde omstandigheden lukt het mij niet u iets van mijn gedachtegoed te vertellen als ik niet vrij van grenzen en afstand mijn gedachten en doel kan overbrengen.

We willen iets in de markt zetten dat uniek is, waar je lef voor nodig hebt om je nek uit te steken.

We: Ja "we" omdat ook ik als lateraal, conceptdenker, conceptontwikkelaar, conceptbouwer,  bruggenbouwer tussen partijen, of hoe u het ook wil noemen, feedback, een klankbord nodig heb om een gedachte, een idee tot een succes te kunnen laten uitgroeien. Mijn klankbord vindt ik vaak in mijn directe omgeving. Bij mijn vrouw, soms zelf bij mijn kinderen (6 & 12 jaar), en in de wellicht wat andere kennissenkring dan de gemiddelde medemens, wat ook vaak de voedingsbodem is voor mijn maatschappelijke gedachten en ideeën die ook bij mij niet altijd leiden tot een succes formule (Modulair).

Voor mij is elke mislukking of tegenslag in het leven een leerschool te ontdekken hoe het niet kan op weg naar slagen, te leren kijken waarover je bent gevallen, op te staan en je angst overwinnen voor de volgende stap.

Zo kreeg ik op een dag tijdens een gesprek met een goede vriend, Paul van der Vaart van Paul's Discount mijn witgoedspecialist te Numansdorp, een prikkelende gedachte.

Dat gesprek was de eerste stap m.b.t. een probleemstelling die om een oplossing vroeg.

Voor wie het interessant vindt: Paul heeft drie jaar geleden een aantal kruimelzuigers ingekocht omdat die bekendstonden als “snel te verkopen”, alleen na drie jaar blijken het nu winkeldochters en een leerschool te zijn geworden, waarop ik die dag in februari, gekscherend opmerkte "Paul, had je er dan niet gelijk wat traffic in de winkel bij kunnen kopen" niemand weet dat je ze hebt!

Inmiddels is duidelijk dat deze site in retailland (breed), bij de drukbezochte websites behoort.

Waarom: Omdat we kenbaar hebben gemaakt dat we iets in de markt willen zetten wat voor de winkeliers een in verhouding belachelijk lage onkostenpost betekend, maar ook extra traffic en extra verkoop in de winkel creëert. Als we deze onkostenpost dan ook nog eens kunnen laten vervallen dan is "gratis" het sleutelwoord voor succes.

De opzet is dat uw virtuele warenhuis op een unieke manier gevonden gaat worden, en net zoals in het dagelijks leven is recommandatie u iets waard, daarom zal het "Europ4u.eu" waarborgkeurmerk niet alleen voor uw virtuele warenhuis, maar ook voor bricks winkel(s) waardevol worden, tenslotte bent u door het "Europ4u.eu" logo direct herkenbaar als een te vertrouwen vakspecialist die weet wat de klant aan service en informatie toekomt, omdat u dat nu ook dagelijks verstrekt.

Laten we eerlijk zijn, als u een virtueel warenhuis heeft volgens ons EuroPunt.eu concept en u krijgt via het internet vooralsnog onbekende bezoekers, dan werkt dat als de draaideur van een bricks & mortel warenhuis, waar de vooralsnog onbekende consument door naar binnenkomt, en een potentiële koper wordt.

Datzelfde geldt voor die vooralsnog onbekende consument die met de roltrap naar een andere verdieping, of afdeling gaat, om op zijn gemak rond te kijken, op zoek naar een koopje of met een ander doel van het bezoek.

Dan is elke consument al een potentiële klant die een product heeft gevonden of verwacht te vinden dat u kennelijk voor een interessante prijs aanbiedt.

De kracht van selfsupporting is, dat de onbekende virtuele warenhuisbezoeker alle informatie vindt, incl. uw prijzen en de afhaallocaties, naast een contact/communicatie/berichten/afspraak-venster, voor het leveren en aansluiten van grotere producten, als selfservice in uw virtuele warenhuis.

Als de door u toegevoegde waarde meer dan alleen een laag bedrag of gratis bezorging van grote producten betreft, maar u daarnaast ook uitblinkt in vertrouwen en uw bricks winkel zich ook nog eens dichtbij de door de klant gewenste afhaallocatie bevindt, dan zal deze virtuele bezoeker al snel een virtuele klant worden, om daarna voor u een fysieke relatie te zijn die zowel in uw virtuele warenhuis als in uw bricks winkel een potentiële impulskoper kan worden.

Wat is in bovenstaande dan uw belang? Jawel die draaideur en roltrap, die zijn het belangrijkste voor u.

Wat zijn de voordelen dan voor ons? O, heel simpel, diezelfde draaideur en roltrap, plus enkele belachelijk lage vergoedingen voor onze uitstekende facilitaire diensten waar u desgewenst gebruik van kunt maken.

Uitstekende facilitaire diensten: Jawel u heeft geen omkijken naar de juiste productdata, prijzen, real-time bestelroutines gekoppeld aan de bestelling van uw klant welke direct bij de betreffende toeleverancier wordt verwerkt en afgezonden, het bericht dat u bijvoorbeeld krijgt als er weer iets is verkocht zonder uw tussenkomst, iets extra wordt afgeleverd, hierbij rekeninghoudende met de  beleverings-frequentie aan de winkel, dat u wellicht weer een nieuwe klant leert kennen, maar bovenal dat uw winkel en uw assortiment altijd up-to-date is en 24/7 dagen per week open, en dan is het leuk als u op de eerste werkdag van de week de binnen gekomen e-mails leest dat er het e.e.a. is verkocht terwijl het nog geen tijd is om uw bricks winkel te openen.

Heb ik iets positiefs (of negatiefs) gemist in bovenstaande omschrijving?

Misschien als ik u er niet nogmaals op attendeer dat EXTRA voor u van belang is.

Vooralsnog ga ik er vanuit van niet, indien toch, dan verneem ik dat graag van u via de contact pagina.

Als u iets positief heeft te melden dan is het John voor u, in andere gevallen mijnheer de Groot ;)

* * *

Ondernemers die hun klanten kennen, snappen dat steeds meer toegevoegde waarde het sleutelwoord is; ze snappen dat alleen tevreden klanten hun garantie zijn voor continuïteit.

* * *

Assortimentsstrategieën:

Price lining: aantal prijsniveaus voeren

  • stropdassen van € 10, € 25 en € 50.

Doel: onderscheid tussen producten met prijs benadrukken.

* * *

Price lining: drie verkoopkanalen

  • € bricks winkel, volledige service en persoonlijke adviezen met bijbehorende prijs, € 50
  • € Europ4u virtuele warenhuizen volledige service en adviezen, lagere prijs, € 25
  • € clicks webshop, beperkt aanbod, service en adviezen, laagste prijs, € 10

Doel: onderling onderscheid, verkoopkanalen en toegevoegde waarde, benadrukken.

 

.

Home