Laatst bijgewerkt op: dinsdag 30 november 2010 05:33:12 +0100

 

Concurrerende prijs kwaliteit verhoudingen

Als leveranciers en retailers kunnen samenwerken voor een goede kwaliteit c.q. productprijs balans.

Overdenking:
Merk verkoopcijfers zijn evenredig aan spreiding c.q. verkooppunten.
Veel individuele inkoop/verkoop punten, meer marge, gebalanceerde consumentenprijs.
Minder individuele inkoop/verkoop punten, hoge marge, minder verkoop.
Minder individuele inkoop/verkoop punten, lage marge, lage consumentenprijs.
Hoge productiesnelheid en hoge verkoopsnelheid met een goede productprijs balans/marge.
Hoge productiesnelheid en lage verkoopsnelheid met een gespannen productprijs balans/marge.
Bij het ontbreken van de individuele retailer (kleine ketens) hebben grote retailketens de macht.
Grotere retailketens krijgen dan de macht om een fabrikant te maken en te breken.
Als de grote eenmaal de macht hebben, kopen ze merkaandelen en productie op bestelling.
Bij gebrek aan concurrentie bepalen die grote retailketens de kwaliteit, inkoop- en verkoopprijs.
 

Vragen:
Wat gebeurd er als een grote retailer niet kan inkopen tegen de gewenste prijs (korting), en bij een ander Merk (fabrikant) de onderhandelingsstrategie
wel slaagt?
Hoe belangrijk is het dat in- en verkoopcijfers evenredig zijn aan spreiding c.q. verkooppunten?
Als een keten groeit naar 40 vestigingen (opgebouwd met ...), wat zijn dan de consequenties voor de niet georganiseerde retailers en de marge voor de fabrikanten?
Wat gebeurd er met de marge (innovaties) van de fabrikant als een retailketen zijn doelstelling heeft gerealiseerd met de opening van zijn 40e vestiging en daarna overgaat tot interne strategieën of besluit collectief te gaan inkopen?
Hoeveel macht heeft een grote retailer nu anno 2008 in prijsonderhandelingen met fabrikanten?
Wat gebeurd er met innovatie en kwaliteit, in de prijs kwaliteit verhouding, bij een lage winst?

Kunnen fabrikanten, importeurs en groothandels een alliantie aangaan met 1600 a 2500 retailers?
Kan zo'n bondgenootschap transparant zijn zonder bezwaren van een mededingingsautoriteit?

* * *

"Webwinkelmarkt groeit 38 procent tot 3,9 miljard" = 1 procent terug naar de bricks realiseerbaar?

Mogelijkheden (monitoren - marktwerkingen)
Met een real-time, uitgebalanceerde (Bricks & Clicks) verkoopprijs, inclusief een goede marge voor de retailer, kunnen de EuroP4u.eu virtuele warenhuizen extra (bricks) traffic en inkomsten voor aangesloten retailers met een traditionele winkel realiseren, zonder dat daar webshop kennis, investeringen, tijd of onderhoud voor nodig is.

Fabrikanten, importeurs en groothandels die in Nederland willen samenwerken met zo'n 1600 traditionele winkels, kleine, middelgrote en micro-ondernemingen, die een lagere marge zonder kanaalconflicten aanvaardbaarder vinden dan op een dag de deuren te moeten sluiten onder druk van webshops, kanaalconflicten en grote ketens, creëren in samenwerking met een intermediair een derde prijslijn. Via deze derde prijslijn kan een toeleverancier real-time (individueel) de verkoopprijs beïnvloeden met behoud van de vooraf door de retailer individueel ingestelde (gekozen) marge..

Fabrikanten huiverig voor kanaalconflict

Verkoopkanalen "Strategie voor kanaalconflict"

Een aantal (andere) E-Commerce business modellen voor fabrikanten

 'Fabrikanten dwingen webwinkels hogere prijzen te rekenen'

UPC maakt plannen voor interactieve winkel

Laterale marketing Beluister een fragment van: Laterale Marketing

Informatie

 

Copyscape - Website copyright © 2008 - De gepubliceerde tekst op deze website vallen onder het auteursrecht, het op welke manier dan ook overnemen /dupliceren en/of publiceren van deze website informatie, is zonder schriftelijke toestemming, van de houder van deze website, niet toegestaan.
My.ShopFriends.eu

Als u buurtwinkels zoekt met een ruim assortiment aan kwaliteitsproducten, de beste prijs een excellent service en deskundigheid van de vakspecialist, ga dan direct naar de lokale ShopFriend.eu winkelier op de hoek