In elke branche zijn er veel overeenkomsten
m.b.t. product-, afbeeldingen, informatie, garanties, service,
beschikbaarheid, leveranciers enz. Collectief gebruikmaken van
overeenkomstige gegevens, de zelfde content, kost dan nauwelijks nog iets,
evenals het collectief
optimaliseren ervan (usability,
404,
multivariate,
Conversie Killers,
Conversitips,
dissatisfiers enz.) wat voor een winkelier (individueel) vaak niet
is op te brengen.
7 mei 2008:
Hoeveel Bricks hebben deze kennis en kunnen hier tijd of financiën voor
vrijmaken?
Individualisering van de
burger
Huidige situatie
Opkomst clicks nieuwe uitdagingen voor bricks
Klantvoorkeur kanalen verschilt per fase van het
koopproces
Internet als Winkel van Sinkel
Grip op de
markt
Bricks & Mortar
Bricks & Clicks
Brick meets byte
2008 Voor een reële prijs
Toename in "van clicks naar bricks"
Multichannel shops
Multichannel strategie
Multichannel management
Wat is Multichannel Management?
28 april 2008 EC rapport over internet gebruik in de aangesloten landen.
21 april 2008 Gezin maakt dienst uit op internet
Multichannel verKoopwinkel & Witgoedhandel
"Via clicks naar de bricks, waar de klant nog koning is"
"90
procent van de bezoekers van webwinkels is ontevreden over de online
dienstverlening en koopt geen producten."
2008 Multichannel management zonder dashboard is non-management
Contexteffecten: Consumenten keuzes worden sterk beïnvloed door de
alternatieven (contrasten).
"In 70% van de gevallen bleek de consument meer te betalen bij de winkel die
hamert op lage prijzen."
"Prijs is niet zo belangrijk, denkt Koelemeijer. Ook al maakt internet het
extreem gemakkelijk, mensen veranderen niet zo snel van winkel. 'Zeventig
tot tachtig procent vindt dat te veel gedoe.' Ook voor de grotere aankopen,
zoals een wasmachine, worden steeds minder winkels bezocht. 'Als ze denken
dat ze een goede winkel hebben gevonden, blijven ze bij wat bekend en
vertrouwd is. Dat noemen we cognitieve lock-in."
"De duurdere aanbieders zijn niet gebaat bij een transparant stelsel dus
elke dag veranderen de producten en de prijzen"
"Een ondernemer moet niet kijken naar de economische
juistheid van een prijs, maar of die als redelijk wordt ervaren."
Onderzoek
.
Home
.
http://www.eurob2u.eu/
http://www.eurob4u.eu/
http://www.europ2u.eu/
http://www.europ4u.eu/
|