Bricks & Clicks

Bricks shops (fysieke Bakstenen/Cement winkels)
 Clicks shops (virtuele Internet/kliks winkels)

 

 

In elke branche zijn er veel overeenkomsten m.b.t. product-, afbeeldingen, informatie, garanties, service, beschikbaarheid, leveranciers enz. Collectief gebruikmaken van overeenkomstige gegevens, de zelfde content, kost dan nauwelijks nog iets, evenals het collectief optimaliseren ervan (usability, 404, multivariate, Conversie Killers, Conversitips, dissatisfiers enz.) wat voor een winkelier (individueel) vaak niet is op te brengen.

7 mei 2008: Hoeveel Bricks hebben deze kennis en kunnen hier tijd of financiën voor vrijmaken? 

 Individualisering van de burger

Huidige situatie

Opkomst clicks nieuwe uitdagingen voor bricks

Klantvoorkeur kanalen verschilt per fase van het koopproces

Internet als Winkel van Sinkel

Grip op de markt

Bricks & Mortar

Bricks & Clicks

Brick meets byte

2008 Voor een reële prijs

Toename in "van clicks naar bricks"

Multichannel shops

Multichannel strategie

Multichannel management

Wat is Multichannel Management?

28 april 2008 EC rapport over internet gebruik in de aangesloten landen.

21 april 2008 Gezin maakt dienst uit op internet

Multichannel verKoopwinkel & Witgoedhandel

"Via clicks naar de bricks, waar de klant nog koning is"

"90 procent van de bezoekers van webwinkels is ontevreden over de online dienstverlening en koopt geen producten."

2008 Multichannel management zonder dashboard is non-management

Contexteffecten: Consumenten keuzes worden sterk beïnvloed door de alternatieven (contrasten).

"In 70% van de gevallen bleek de consument meer te betalen bij de winkel die hamert op lage prijzen."

"Prijs is niet zo belangrijk, denkt Koelemeijer. Ook al maakt internet het extreem gemakkelijk, mensen veranderen niet zo snel van winkel. 'Zeventig tot tachtig procent vindt dat te veel gedoe.' Ook voor de grotere aankopen, zoals een wasmachine, worden steeds minder winkels bezocht. 'Als ze denken dat ze een goede winkel hebben gevonden, blijven ze bij wat bekend en vertrouwd is. Dat noemen we cognitieve lock-in."

"De duurdere aanbieders zijn niet gebaat bij een transparant stelsel dus elke dag veranderen de producten en de prijzen"

"Een ondernemer moet niet kijken naar de economische juistheid van een prijs, maar of die als redelijk wordt ervaren."

 

Onderzoek

.

Home

.

http://www.eurob2u.eu/

http://www.eurob4u.eu/

http://www.europ2u.eu/

http://www.europ4u.eu/