Onderzoek

 

 Individualisering van de burger

Innoveren kun je leren!

Huidige situatie

Prijsdifferentiatie

Economie: prijsdifferentiatie

Affiliate marketing

Affiliate marketing

Affiliate Netwerk

Affiliate earning programs

Wat is affiliate marketing?

Schaduwzijde van affiliate marketing

26-06-2008 De uitgaven aan internetreclame zullen dit jaar wereldwijd met waarschijnlijk 26 procent stijgen.

23-06-2008 Brussel ziet ruimte voor Europese vergelijkingssites PDF

EU-strategie voor het consumentenbeleid 2007-2013 - PDF

Relatie tussen online zoekgedrag en offline koopgedrag

GfK en Kieskeurig gaan aankoopgedrag consumenten voorspellen

Kopen via internet vaak te duur

2008 Philips en het kanaalconflict

2008 mei Fysieke winkels maken inhaalslag op internet

2007 april Platform Detailhandel: 'Winkelier, open geen webwinkel

Is gevonden worden op een vergelijkingssite subjectief, als voorrang betaald moeten worden?

2008 “Importeurs leggen prijzen op aan 50 webwinkels”

Multiple marketing channel conflict with a focus on the internet

Dit concept kent geen verkoopprobleem van teruggezonden goederen en slecht lopende goederen

De oorzaken van een kanaalconflict bij multichannel marktbewerking

Hoe de consument het internet gebruikt om te kiezen wat hij koopt & waar hij koopt.

Pc-markt groeit 11 procent in 2008

Omzet internetverkoop 2007 groeit 38 procent in halfjaar

Consumentenelektronica booming in 2007

Markt voor PC's groeit opnieuwin 2007

Kennisparadox

Winkelformules zijn te weinig onderscheidend en nieuwe producten voegen onvoldoende waarde toe. Dit zijn de belangrijkste conclusies van retailers en fabrikanten die meededen aan het onderzoek.

Samenvatting Institutionele economie & Marketing

Stuwende vermogens en strategische clusters

Wat is de gemiddelde conversie ratio voor een retail website?

Wat is de gemiddelde conversie ratio voor een online/offline winkel?

De klant is een lastige koning

Media Markt: Internet is overschat

De multichannel paradox

Rapport (2006) Prof Dr C.N.A. Molenaar

Bricks and Clicks (Bakstenen en Kliks)Clicks and Mortar (Kliks en Cement)

Online retail: hebben de bricks and mortar de beste papieren?

2005 - Slechts door de toekomst en het kanaalconflict onder ogen te zien, kunnen fabrikanten en retailers in gezamenlijkheid een situatie creëren waarvan beiden duurzaam kunnen profiteren.

2008 - Kanaalconflict ontstaat door directe verkoop fabrikanten en parallel import

Internet Retailer Study 2007 PDF one up web

2007 zal ruim 500 miljoen euro bedragen

De falende online dienstverlening (2007)

2008-juni  Falende online dienstverlening- waarom kijkers niet kopen (PDF)

Meer verdienen met slimme prijzen

Voor een goede prijs (2008)

Zoekmachines Spiders

ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE

Google: 'Nederlandse winkeliers laten gat in de markt'

"Waarom concurrenten E-Business wel serieus nemen"

Eyetracking onderzoek bij Search Engines

Wist u dat 98% van de internetgebruikers zoekt via zoekmachines

Wat mogen bedrijven tegenwoordig van hun adviseurs verwachten?

Consument betaalt vaker met iDeal

Database-driven selectie & routing engine + portal

.

Home

1      2

Kevin Kelly: Het recept voor een Web 2.0-klapper bestaat uit de basisingrediënten delen, sociaal, tags, snel, simpel, gebruiksvriendelijk, open en gratis.