Laatst bijgewerkt op: donderdag 05 juni 2008 11:58:45 +0200

Leveranciers

(Fabrikanten - Importeurs - Groothandels)

 

24 maart 2008 Interview over kanaalconflicten in IT Commercie

2008 Philips en het kanaalconflict

2008 “Importeurs leggen prijzen op aan 50 webwinkels”

2008 - Kanaalconflict ontstaat door directe verkoop, fabrikanten en parallel import  - "als de retailer online gaat kan hij deels terug halen wat hij offline verliest" - "Het is echter moeilijk om meerdere winstgevende kanalen te integreren; dat leidt vaak eerder tot hogere kosten dan tot hogere winst."

2008 De toenemende (online) invloed van consumenten op merkreputatie vraagt om betrokken communicatie.

2006 Ook kanaalconflicten in de sanitairbranche

Rapport (2005/2006) Prof Dr C.N.A. Molenaar

2005 - Slechts door de toekomst en het kanaalconflict onder ogen te zien, kunnen fabrikanten en retailers in gezamenlijkheid een situatie creëren waarvan beiden duurzaam kunnen profiteren.

2005 Het kanaalconflict tussen Atag Etna Pelgrim en de internetshop

Het EuroPunt.eu concept heeft als doel: elke potentiële koper, veelal de consument, via "Clicks" zoekopdrachten en de gevonden hits, op het het internet, naar de "Bricks" winkelier te krijgen.

Bovendien is met dit concept het verkoopprobleem van teruggezonden goederen en slechtlopende goederen opgelost.

"Iedere winkelier een actuele en onderhoudsvrije elektronische catalogus."

Samenwerking

.

Home

.