Laatst bijgewerkt op: maandag 25 mei 2009 12:30:02 +0200 |
|
Samenwerking"Met als doel het collectief verbeteren van de marktresultaten van de deelnemende partijen." |
|
|
Samenwerken betekent voor ons onafhankelijk zijn en blijven, ons niet schuldig maken aan belangenverstrengeling in het nadeel van de consument nog van de deelnemende partijen. Transparantie, informatie, zonder vergelijkingen, oftewel de consumenten helder informeren over productmogelijkheden. De consument laten zien wat de voordelen zijn van de vakspecialist die u, als leverancier, graag ondersteunt. De vakspecialist heeft u nodig als allround specialist voor goede support en heldere informatie, voor kwaliteit en reële prijzen, maar bovenal voor een verdergaande service en kwaliteit die niet ophoudt bij de deur of zelfs bij de (gebruikelijke) fabrieksgarantie van u als leverancier. De vakspecialist neemt vaak het verlies (in tijd (geld), een gemiste aankoop (en de dure brandstof) met omruilkosten, ombouwkosten, ophalen en bezorgen, RMA afhandelingen neemt de detaillist veelal voor zijn
rekening, terwijl de consument die doorgaans ziet als een ongeschreven regel
of de kleine lettertjes van een gegroeid gegeven, wat synoniem is aan de vakspecialist. De vakspecialist investeert vervolgens veel tijd en energie in elke consument, als direct en persoonlijk aanspreekpunt voor heldere, eerlijke informatie, to-the-point advies, ondersteuning en correcte behandeling. De vakspecialist staat de consument met geduld, begrip en vakkennis ten dienste en is degene waar ook op lange termijn op kan worden gerekend en vertrouwd. Voor de vakspecialist is het van belang om ook voor fabrikanten en importeurs hun garantie en kwaliteit te bewaken. Dat is dus niet alleen in het belang van de consument maar vooral voor de toekomst van het merk en het vertrouwen daarin van al die andere consumenten. Natuurlijk staat de vakspecialist altijd voor de consument klaar, wetende dat hij niet aan iemands neus kan zien of deze, gesteund door de door hem verstrekte, vakkundige informatieve en behulpvaardigheid, vervolgens het verlangde product via een internetshop gaat bestellen, mogelijkerwijs niet beseffend dat de tijd die de vakspecialist in de consument heeft geïnvesteerd, als doel heeft een langdurige relatie met hem op te bouwen. De vakspecialist zal er alles aan doen om de consument als klant te behouden, wetende dat hij zijn lasten moet kunnen betalen, om dat in een gepaste omgeving te kunnen doen, zonder dat zijn gezin of zijn bestaansrecht er bij inschiet. Die vakspecialist is naarstig op zoek naar de goedkoopste leverancier, maar heeft als vakspecialist dermate veel inzicht in de onderlinge kwaliteitsverschillen dat het per definitie niet het goedkoopste product zal zijn dat de vakspecialist aan de consument zal aanbieden of in beginsel zal willen adviseren. Natuurlijk kijkt de consument naar gelijke of vergelijkbare producten en bemerkt soms de onvergelijkbare prijzen, simpelweg omdat het vaak neerkomt op “appels met peren te vergelijken” dan is het verleidelijk om niet voor de goedkoopste te kiezen, zeker als het budget hier een zwaarwegend belang in heeft en de aankoop gedaan wordt vanuit een financiële korte termijn beredenering. Samenwerken betekent voor ons, u als leverancier duidelijk te maken dat het veroorzaken van kanaalconflicten, ook een korte termijn beredenering is, die goedkopere merken en vaak dienovereenkomstige kwaliteit, in de kaart speelt. Uiteindelijk is de consument, die we zelf ook vaak zijn, er niet mee gebaat dat een consumptiemaatschappij geassocieerd wordt met ondeugdelijke kwaliteit en onverwerkbare afvalbergen, wat in veel gevallen een onlosmakelijk gegeven is. Samenwerken betekent voor de vakspecialist dat hij middels het Europunt.eu concept zijn Bricks winkel kan uitbreiden met branche gerelateerde producten in een virtuele Clicks shop, die kan uitgroeien tot het (nagenoeg) gratis virtuele warenhuis op de hoek , zonder torenhoge rekeningen, waar hij in samenwerking met de leverancier een lagere prijs mag hanteren dan hij voor de andere producten in de winkel wel moet hanteren, daarmee de ontstane prijsruimte, het verschil tussen de clicks shop en de bricks shop kan invullen om daarmee die onbekende nog twijfelende consument voor hem te winnen met de bekende service en producten die nu niet in zijn winkel passen, ergo: uitbreiding van zijn assortiment op virtuele wijze en ontdekken wat in zijn bricks shop ontbreekt. Samenwerken betekent voor ons dat de leverancier zich blijft inspannen om de balans te behouden tussen kwaliteit en kwaliteitsbewaking, met reële prijzen, dat merk en product helder wordt gepresenteerd voorzien van transparante productinformatie, zodat de consument een rationele heldere aankoopbeslissing kan nemen, uw product zowel online als offline via de vakspecialist kan bestellen en afspraken kan maken om het product af te halen, of om het product door de vakspecialist te laten afleveren, met alle eventuele bijkomende services van dien. Te denken valt hierbij aan het plaatsen, aansluiten of inbouwen van apparatuur, e.d.. Juist deze wisselwerking zal er voor zorgen dat dichtbij belangrijker wordt dan moeten reizen voor de gewenste producten en reële prijzen, dat het product kan worden bekeken of gecontroleerd en het totaal aanbod overeenkomstig het warenhuisconcept op de hoek zal gaan werken. Als u van mening bent dat in bovenstaande iets ontbreekt of onjuist is, dan zien wij uw reactie graag tegemoet. * * * Ondernemers die zichzelf en hun klanten kennen begrijpen dat steeds de juiste toegevoegde waarde het sleutelwoord is, dat alleen tevreden klanten de garantie zijn voor continuïteit. Die tevreden klant is ook de leverancier in de rol van van consument. De klant is een lastige koning
|