Winkelketens

 

Grote winkelketens, zoals een Media Markt en Saturn, met hun concept en hun visie over het internet zijn naar onze mening niet de juiste partijen voor dit concept.

Wat betreft de overige winkeliers die hinder van internet shops ondervinden, die niet op hoge kosten voor software, betaalmogelijkheden, contracten en investeren in actualisatie tijd van hun webshop zitten te wachten, maar ook begrijpen dat een Bricks shop zonder Clicks shop straks ondenkbaar zal worden, hebben wij het EuroPunt.eu concept ontwikkeld.

Voor deze winkeliers zochten we samenwerking met leveranciers (fabrikanten, importeurs en groothandels) die deze winkeliers de mogelijkheid willen bieden een derde dimensie, een virtuele "Click to Brick Warenhuis", aan de bestaande consumentenmarkt toe te voegen, waarlangs producten visueel en tastbaar voor de consument, dichtbij worden gebracht zonder voornoemde nadelen voor de winkelier.

Aan het begin van het groeiproces zullen de meeste winkeliers naast hun Bricks shop (bakstenen) winkel een vrijwel onderhoudsvrije virtuele winkel bezitten waar ze van het het kijk- en koopgedrag van de klant kunnen leren welke producten de meeste aandacht krijgen. Hierdoor kan een winkelier leren hoe je impulsaankopen kunt afdwingen, door de klant een korting te geven op het product dat hij op dat moment bekijkt en krijgt de winkelier, zonder daarin te investeren, belangrijke marktinformatie om de Bricks shop up-to-date te gehouden. Hierdoor gestimuleerd zal de winkelier op termijn zijn (virtuele) productaanbod uitbreiden, doorgroeiend naar het virtuele warenhuis om de hoek, waar de consument zijn aankoop kan ophalen en professioneel geïnformeerd wordt door de vakhandelaar die daarmee de mogelijkheid creëert de klant tot een impulsaankoop te verleiden.

* * *

Detailhandel gaat strijd aan met webshops

De klant is een lastige koning

Ondernemers die hun klanten kennen, snappen dat steeds meer toegevoegde waarde het sleutelwoord is; ze snappen dat alleen tevreden klanten hun garantie zijn voor continuïteit.

Het EuroPunt.eu concept heeft als doel: elke potentiële koper, veelal de consument, via "Clicks" zoekopdrachten en de gevonden hits, op het het internet, naar u de "Bricks" winkelier te krijgen.

Iedere winkelier een virtuele winkel zonder de daarbij behorende kosten- en tijdsproblematiek.

 Samenwerking

Home