"90 procent van de bezoekers van webwinkels is ontevreden over de online
dienstverlening en koopt geen producten."
* * *
Consumenten sluiten verzekeringen af voor iets wat "nooit"
gebeurd, daarom koopt de consument liever bij een "gewone" winkel in de
buurt, dat is makkelijk voor het geval er (n)iets defect raakt.
Als consument wil je de laagste prijs, voor een product dat naar je eigen
mening het beste is, daarvoor zoek je geen bevestiging bij de vakhandel en
die folder heb je eigenlijk ook niet nodig.
Toch sta je als consument regelmatig in de winkel met vragen over
producteigenschappen, zoekend naar de bevestiging dat de keuze in het
achterhoofd de juiste is, vraagt vervolgens om een folder met de woorden,
“ik denk er nog even over na, of ik kijk nog even verder”, (op weg naar de
computer).
Natuurlijk herkent u hier niets van, ten slotte bent u, net zoals ik, een
consument die tegen de winkelier zegt, “ik ben wel geďnteresseerd maar op
het internet kost het "veel" minder”, in de hoop er nog een leuke korting
uit te halen. Dat die winkelier de eventuele omruil en ombouwkosten voor
zijn rekening neemt als het product defect raakt is dan pech voor de winkelier
had die maar een ander vak moeten uitkiezend.
U kunt als consument van mening zijn dat de marge van de winkelier ruim
voldoende is om alle vaste lasten van te betalen, incl. de torenhoge
huurprijzen en het salaris van zijn vakbekwame personeel, die u uiteraard
goed moet kunnen informeren en daarvoor veel lange dagen in de winkel
aanwezig is om u van dienst te zijn, tegen een lager salaris dan u zou
accepteren.
Natuurlijk begrijpt u dat alles willen hebben ook zijn
prijs heeft. Dat heeft u er graag voor over dus koopt u bij een webshop, en
maakt daar, net zoals van een zinloze verzekering, geen gebruik van een
direct aanspreekbare winkelier, met een goede dienstverlening zoals service,
productkennis en garantieafhandeling.
Natuurlijk begrijpen wij dat alleen een hedendaags concept, u als consument
en u als winkelier, samen kan brengen, als wij voor u de balans vinden
tussen reële prijzen en dienstverlening.
Dat we hierbij de medewerking van de
leveranciers nodig hebben zal
helder zijn.
Onderzoek
.
Home
|