Laatst bijgewerkt op: vrijdag 01 augustus 2008 12:00:04 +0200

Intermediair concept

 

Als we tijdens de gesprekken bij fabrikanten, importeurs, groothandels en handelsondernemingen het concept uiteenzetten, zijn het vaak de succesvolle overeenkomsten die er voor zorgen dat er momenten zijn van vermeende herkenning die snel daarna worden herzien als blijkt dat we daaraan een andere herkenbare formule hebben gekoppeld, en de uiteindelijke conclusie overeenkomt met onze uitspraak; "dat is het, maar dan net even anders" het beste van veel werelden.

Enerzijds is het een handicap als het concept concreet gezien nergens mee is te vergelijken, en onze invalshoek richting de vakspecialist idealistische overkomt, ook al maken we duidelijk dat ook wij geen goed "win win win" concept in de markt kunnen zetten zonder verdienmodel.

Anderzijds is het een handicap omdat we nergens aan kunnen refereren om op andermans succes met u een afspraak te kunnen maken, en we van goede huizen moeten komen om langs strak geroutineerde telefonistes, receptionistes, secretariaten en bedreven secretaresses te komen, die er vooral voor moeten zorgen dat we de juiste persoon niet lastig vallen met het zoveelste vermeende succesverhaal.

Mede gedreven door de positieve reacties van een algemene- , inkoop-, marketing- of financiën-directeur, van de bedrijven waar we het concept mochten komen uitleggen, krijgen wij een grotere gedrevenheid om toch langs de genoemde "strak geroutineerde" barrières te komen, om ook u in de gelegenheid te stellen het profijt van dit concept zelf te kunnen beoordelen.

Samen zijn we sterk: de consument is in de markt voor een product, hierdoor ontstaat de behoefte het beoogde product te produceren, het op de juiste manier naar de consument te distribueren, waaraan importeurs, handelsondernemingen en groothandels, hun bestaansrecht ontlenen zolang deze een goede samenwerking hebben met hun afnemers, veelal de winkeliers die op hun beurt het product via de succesvolle directe verkoop willen afzetten.

Natuurlijk lijkt het niet alleen makkelijker om bepaalde producten direct(er) aan de consument te leveren, maar veel consumenten producten zijn hier niet voor geschikt en dan blijft de winkelier het aangewezen kanaal waar middels de feedback de hele keten iets kan leren over de kwaliteit of kwantiteit.

U ziet het misschien niet, vanuit uw perspectief heeft u momenteel een andere visie, wellicht gerelateerd aan uw werk of merk, maar wie het concept kent krijgt naar ons idee een andere visie waar samenwerking mogelijk is.

Hoe wil u die onherkenbare online koper (anders) naar de winkel wil krijgen?

 Individualisering van de burger

Vertrouwen in online betalen stijgt

Internet als Winkel van Sinkel

.

Home