Laatst bijgewerkt op: vrijdag 01 augustus 2008 12:00:04 +0200

De basis van onze doelstelling

 

Uit onderzoek blijkt dat de consument wel bij de vakspecialist wil kopen maar de prijsverschillen niet acceptabel vindt.

Als de webshops met hun prijzen aan de onderkant zitten en het verschil met de reguliere vakspecialist dermate groot is dat daartussen nog een alternatieve prijs past, die meer aansluit bij de het prijsgevoel van de consument in combinatie met "ouderwetse" vakspecialistschap en service, dan kun je als vakspecialist naar onze mening deze consument daarin tegemoet komen.

We gaan er van uit dat u en/of uw personeel niet elke webshop-klant herkent. Deze komt misschien niet eens in uw winkel maar koopt op basis van de gevonden informatie op het internet bij de dichtstbijzijnde of goedkoopste webwinkel.

U weet het niet maar u merkt het wel aan het einde van elk jaar door de teruglopende omzet.

Of u weet het wel, omdat die consument nog even snel een DVi kabel bij u komt kopen voor de nieuwe LCD TV die u hem tevoren al wel mocht aanbevelen.

Waar de consument u nu terloops voor bedankt en zich wellicht gelijktijdig excuseert dat het prijsverschil met uw aanbod te groot was ten opzichte van het internet. Het ondertussen toch wel makkelijk vindt dat u als vakspecialist in de buurt wel het onverwacht ontbrekende kabeltje voorhanden had (Die u er natuurlijk direct bij had verkocht als u maar de kans had gekregen de klant die LCD tv te verkopen).

Natuurlijk blijft u die vakspecialist die desondanks de klant naar behoren wil bedienen. En…., ook al zit de klant niet te wachten op een heel gesprek zal hij toch blij zijn als op zo'n moment blijkt dat de DVi kabel een HDMi kabel moest zijn……..

Een ander probleem van de Bricks winkel is om voldoende klanten in de winkel te krijgen en de vraag daarbij is voor welke producten komt deze klant? U zult het ongetwijfeld hebben meegemaakt dat u, omdat u meent dat er met “dit” product in het assortiment erbij, er een toeloop van klanten zal plaatsvinden. De praktijk echter leert, dat dan vrij vaak dit niet tot meer “traffic” leidt, maar wel meer “winkeldochters”, waar u (flink?) in hebt geďnvesteerd. Dat zal ook uw bedoeling niet zijn.

De eerste doelstelling van EuroPunt is in de eerste plaats om “traffic” te creëren in uw “bricks” (bakstenen) winkel en u de mogelijkheid te bieden een krachtig offensief te geven tegen de steeds groter wordende concurrentie van de webshops. Wij realiseren ons dat de webshops niet meer zijn weg te denken, maar we menen dat de markt uiteindelijk daar een “schifting” zal laten plaatsvinden zodat de serieuze spelers daarin zullen blijven en de “marktverziekers” hun positie voor een belangrijk deel zullen moeten opgeven. Mede omdat in het EuroPunt concept de leveranciers, die in het algemeen ook niet blij zijn met prijsdumping van hun producten, de mogelijkheid geboden wordt met hun prijspolitiek en het internet hierop in te spelen.

De tweede doelstelling van EuroPunt is om u de mogelijkheid te bieden om uw winkeloppervlakte aanzienlijk te vergroten en uw assortiment uit te breiden zonder dat u hiervoor grote investeringen hoeft te doen

Het EuroPunt concept biedt u aldus de mogelijkheid, uw winkel op virtuele wijze uit te breiden tot……..: laten we zeggen: een (nagenoeg) gratis warenhuis!

Nu is gebleken dat er inkooporganisaties zijn die aangesloten winkeliers niet de ruimte geven van ons concept gebruik te maken. Wat wij vreemd vinden, daar in de meeste gevallen deze winkeliers via dezelfde leveranciers geleverd krijgen als waar wij mee aan tafel hebben gezeten en die hier wel aan mee willen werken om zo de vakspecialist weer steviger in het zadel te helpen. Dit is ook hun belang!

Op enig moment is er een opmerking gemaakt dat ons concept: "het (nagenoeg) gratis virtuele warenhuis" niet gaat werken, met als argument: “dat de LCD tv in de winkel 800 Euro kost en middels ons concept dan goedkoper aangeboden kan worden en de winkelier zichzelf dus beconcurreert”, dat "kan" als u de producten in uw Bricks winkel ook in uw virtueelwarenhuis zichtbaar maakt, maar als er voor kiest dat niet te doen of deze overeenkomstig uw bricks winkel te prijzen dan is het geen probleem. Dat "kan" zijn dus keuzes, elke keuze is de beste keuze als u dat ook kunt, daar er voor dit concept geen voorraden nodig zijn, u dus inderdaad goedkoper kunt zijn, en daarmee als voordeel heeft dat u die niet herkenbare koper toch uit de markt haalt met een "anonieme" online aankoop bij u.

Zie onze doelstelling, de gedane verkoop, als een EXTRA, doordat we via het internet de consumenten naar u, de vakspecialist brengen en u bij het afhalen van het product door de klant zelf, u dan nogmaals een EXTRA kans krijgt er iets MEER bij te verkopen. “Add-on sale”

Dat gaat niet op kunt u zeggen omdat we het hierboven erover hadden dat er een prijsverschil kan zijn van bijvoorbeeld 100 Euro met het toestel in de winkel.

Nodig is dit o.i. echter niet. U kunt er ook voor kiezen om in uw (nagenoeg) gratis virtuele winkel andere producten (andere merken?) aan te bieden, waarvoor u nu sowieso de ruimte niet heeft. Zoals gezegd: zonder grote investeringen!

Bovendien hadden we al geconcludeerd dat u die potentiële koper al niet had herkend of dat u deze al eerder was kwijtgeraakt aan een webshop omdat hij al bij u binnen kwam met internetwetenschap en u nu alleen nog maar kwam raadplegen en zodoende wilde “voelen” of zijn keuze de juist is.

Als u nu wel een “tussenprijs” in uw virtueel warenhuis creëert en de koper wil niet uw “Bricks winkelprijs” betalen met de woorden "op het internet is het goedkoper" dan kunt u deze potentiële koper onmiddellijk uitnodigen om te laten zien waar die lagere prijs dan wel is of het product direct aanbieden op de door u daarvoor beschikbaar gestelde computer in uw winkel en via Clicks het product in uw (nagenoeg) gratis virtuele warenhuis direct laten bestellen, daarbij u dus “direct-sale” creëert wat kostenbesparend werkt, daar u niet in voorraad heeft geďnvesteerd.

Het EuroPunt concept voorziet daarin dat u te allen tijde uw markt kunt schaduwen en uw bedrijfspolitiek hierop kunt aanpassen!

U heeft verder ook geen omkijken naar de bestelling zelf omdat de orderafwikkeling geheel geautomatiseerd verloopt en volledig automatisch door uw leverancier bij u in de winkel wordt afgeleverd. De klant bent u niet kwijt en de verkoop vindt uiteindelijk toch bij u plaats waarbij u tevens de mogelijkheid houdt uw additionele diensten en services aan te bieden en zodoende uw omzet te liften.

U kunt het zelfs heel slim aanpakken als u toevallig het gewenste artikel op voorraad heeft door de klant aan te bieden nu direct te leveren. Tenslotte bent u die vakspecialist die zijn klanten graag terug ziet komen en u weet dat geheel volgens planning uw voorraad met de zojuist door die consument bestelde LCD tv zal worden aangevuld.

Levering is wel gegarandeerd, daar de goederen die langs dit systeem worden besteld niet afbesteld kunnen worden. Omdat u een overeenkomst met ons heeft dat u geen grijze import langs dit systeem zult leveren, geven we op deze manier niet de ruimte dat er valse concurrentie kan ontstaan.

* * *

Ondernemers die hun klanten kennen, snappen dat steeds meer toegevoegde waarde het sleutelwoord is; ze snappen dat alleen tevreden klanten hun garantie zijn voor continuďteit.

Het EuroPunt.eu concept heeft als doel: elke potentiële koper, veelal de consument, via "Clicks" zoekopdrachten en de gevonden hits, op het het internet, naar de "Bricks" winkelier te krijgen.

"Iedere winkelier een (nagenoeg) gratis virtuele winkel, zonder de daarbij behorende (financiële) hindernissen."

Voor een reële prijs, bereikbaarheid, gratis service en vakspecialistschap

Op marktplaats is uw conculega www Bestsellers eu vaak te vinden

Op marktplaats vaak scherpgeprijsde nieuwe CE producten

 Individualisering van de burger

De klant is een lastige koning

Samenwerking

.

Home